منتخبی از بیانات مقام معظم رهبری در آذر ماه ۱۳۹۵

۱۳۹۵/۰۹/۰۱
————————-در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم
الان هم [جوانها] به من نامه مینویسند، البته من جواب نمیدهم به این نامه‌ها. مرتّب جوانها از اطراف کشور نامه [مینویسند]، التماس [میکنند]، خیال میکنند که من باید اجازه بدهم یا من باید دخالت بکنم؛ که آقا اجازه بدهید ما برویم سوریه برای جهاد. این شوقِ شهادت است و خیلی مهم است.

اگر در یک ملّتی، در یک قوم و جمعیّتی، قدرت و قوّت چشم‌پوشی از زندگی باشد، این قوم شکست‌بخور نیست. ما‌ها که گاهی اوقات در مقابل حوادث کم می‌آوریم، به خاطر این است که دودستی چسبیده‌ایم به زندگی و زیبایی‌های زندگی. زندگی یعنی چه؟ زندگی فقط نفس کشیدن خود ما نیست؛ زن و بچه و پدر و مادر ما هم زندگی است. پول و عنوان و اعتبار ما هم؛ به این چیزها چسبیده‌ایم. وقتی به این چیزها چسبیدیم، در مقابل حوادثِ سخت، کم می‌آوریم؛ اما کسانی که این قوّت و اراده در آنها هست که از زندگی چشم بپوشند، اینها بلند میشوند میروند به میدان شهادت.
۱۳۹۵/۹/۲
دیدار رئیس جمهوری اسلوونی با رهبر انقلاب ————————————–رهبر انقلاب اسلامی، ائتلاف آمریکایی‌ها ضد داعش را موفق ندانستند و در تبیین دلیل این ناکامی با اشاره به دو دیدگاه موجود، خاطرنشان کردند: بر اساس دیدگاه اول، آمریکایی‌ها برنامه‌ای برای ریشه‌کن کردن داعش ندارند و می‌خواهند همچون انگلیسی‌ها که در دوران استعمار هند، کشمیر را همچون استخوان لای زخم نگه داشتند -و در نتیجه دو کشور همسایه‌ی هند و پاکستان تا همین امروز نیز همواره دچار اختلاف و شکاف هستند- در قبال داعش نیز به‌گونه‌ای عمل کنند که این مشکل به‌صورت حل‌نشده در عراق یا سوریه باقی بماند.
ایشان افزودند: بر اساس دیدگاه دوم، آمریکایی‌ها مایل به حل قضیه‌ی داعش هستند اما سازوکارها به‌نحوی نیست که آنها قادر به انجام این کار باشند که البته نتیجه‌ی هر دو دیدگاه تاکنون یکسان بوده و امروز عراق و به‌ویژه سوریه در وضعیت بسیار تلخ و سختی به‌سر می‌برند. —————————————————————————–۱۳۹۵/۹/۳ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از بسیجیان: اجرای تمدید تحریمهای ۱۰ ساله قطعاً نقض برجام است رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: توافق هسته ای یا همان برجام نباید به وسیله ای برای فشار بر ملت و کشور ایران تبدیل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اظهارات مسئولان کشور و دست اندرکاران برجام که هدف از توافق هسته ای را برداشته شدن فشارها و تحریم ها بیان کردند، افزودند: دولت آمریکا علاوه بر آن قول ها و تعهداتی که در قضیه برجام انجام نداده، و یا ناقص عمل کرده است و مسئولان دست اندرکار برجام هم صراحتاً به این موضوع اشاره کرده اند، اکنون برجام را وسیله ای برای فشار مجدد بر ایران قرار داده است.

ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به قدرت الهی و با باور به قدرت حضور مردم، از هیچ قدرتی در دنیا هراس ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کردند: اگر کسانی به تقلید از روحیه‌های ضعیف بنی‌اسرائیل بگویند که «نمی توانیم» و از دشمن هراس داشته باشند، ما نیز به تبعیت از حضرت موسی(ع) در پاسخ به آنها می گوییم هرگز این چنین نیست زیرا خداوند همراه ما است و ما را هدایت خواهد کرد.
۱۳۹۵/۹/۶ پیام در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت ده‌ها نفر از زائران حضرت سیدالشهداء (علیه‌السلام) در عراق و همچنین جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، در پیامی ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان، تأکید کردند: مسئولان از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند. ۱۳۹۵/۹/۷ دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش با رهبر انقلاب رهبر انقلاب اسلامی حضور قدرتمند نیروی دریایی در آب‌های آزاد را موجب افزایش قدرت و توانایی کشور خواندند و گفتند: عمق حضور در آب‌های آزاد باید افزایش یابد.
ایشان در ادامه بر لزوم پیگیری برنامه‌ها و کارها تا حصول نتیجه و به سرانجام رساندن آنها تأکید و خاطرنشان کردند: ناتمام ماندن کارها، سؤال و اشکال ایجاد می‌کند و متأسفانه اکنون این وضعیت در بعضی بخش‌های مختلف کشور دیده می‌شود که ازجمله‌ی این مسائل، موضوع حقوق‌های نجومی است و این موضوع از مسائل مهمی است که نتیجه‌ی رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند. ۱۳۹۵/۹/۱۸ پیام به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

نماز، دری گشوده بر روی همه‌ی آحاد امت است که از آن میتوان به هدایت و رحمت خداوند رسید و زندگی را در سمت و سوی درست و سرشار از خیر و برکت قرار داد. سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ی نماز در آن تحقق می‌یابد. اینهمه تأکید بر اقامه‌ی نماز در کتاب و سنت، هدفی جز این ندارد که این باب رحمت بر روی فرد و جامعه‌ی مسلمان گشوده بماند و فرصت بهره‌مندی از آن دست دهد.

سالها است که این شعار در ایران اسلامی بر سر دست گرفته شده است که: الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاه… و این اجلاس سالیانه به همت و پشتکار عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر جناب حجهالاسلام قرائتی برپا میشود و توصیه‌های مؤکد درباره‌ی گسترش نماز و به کیفیت لازم رسیدن نمازهای ما، تکرار میگردد. با این حال باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ی الهی که درمان دردهای عمده‌ی فردی و اجتماعی ما است ادا نشده است. ما مسئولان، ما سخنوران و سخن‌گویان، ما سررشته‌داران امور کشور، ما روحانیان و متولیان تبلیغ و تعلیم دین، و ما همه‌ی آحاد و همه‌ی قشرهای مردم، همه و همه در مسئولیت اقامه‌ی نماز شریکیم.

همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ی خود که قرآن و حدیث بدان ناطق است، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.

توفیقات روزافزون همه‌ی شما و شخص جناب آقای قرائتی را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

والسلام علیکم و رحمهالله ۱۳۹۵/۹/۲۱ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و اعضای اصلی ائتلاف: هیچگاه نباید به امریکایی‌ها اعتماد کرد و فریب لبخند آنها را خورد ۱۳۹۵/۹/۲۳ مراسم جشن تکلیف دانش آموزان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد؛ فردای این کشور و تاریخ آن متعلق به شماست، آماده شوید ایشان بهترین راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» دانستند و گفتند: توجه به این واقعیت که مخاطب انسان در نماز، «خداوندِ قادرِ متعال» است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به نفس می‌شود؛ بنابراین نماز را اول وقت و با توجه بخوانید و با قرآن و معانی نورانی و هدایت‌بخش آن انس دائمی برقرار کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ و تسلط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر کشور، یکی از هدف‌های دشمن را نفوذ در نوجوانان و جوانان برشمردند و افزودند: نوجوانان عزیز که فرزندان امروز ملت ایران و مردان و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات، در مصونیت‌بخشی مقابل این نقشه‌ی دشمن، نقش مؤثری ایفا کنند.

«تجهیز به دانش و درس خواندن» و «تأمین سلامت جسمی، فکری و معنوی»، توصیه‌ی دیگر رهبر انقلاب اسلامی به نوجوانان بود. ۳۹۵/۹/۲۴ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحاد هبر انقلاب اسلامی با یادآوری توطئه‌های مستمر سلطه‌گران علیه جمهوری اسلامی ایران افزودند: ما با اطمینان قلبی به وعده‌ی یاری پروردگار، به تکالیفمان در همه‌ی زمینه‌ها عمل می‌کنیم و از مخالفت هیچ زورگویی نمی‌ترسیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جوان بودن جمعیت فلسطین را مهم برشمردند و با اشاره به اهمیت زنده بودن و حرکت کرانه‌ی باختری رود اردن افزودند: رژیم صهیونیستی همچنان‌که قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه‌ی همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.

ایشان مراقبت کامل از تلاش دشمنان برای ایجاد انشقاق و مشکلات داخلی در درون جنبش جهاد اسلامی را ضروری خواندند و افزودند: اهمیت جنبش جهاد اسلامی اکنون از گذشته نیز بیشتر است. ۱۳۹۵/۹/۲۴ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهوری اندونزی: کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند ۱۳۹۵/۹/۲۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان: آحاد مسئولان و مردم در دفاع از نظام اسلامی احساس مسئولیت کنند حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین در بیان امتیازات و ویژگی‌های مردم گلستان، از جمله «برخورداری از نیروی انسانی ممتاز» و «هم‌زیستی مطلوب و مؤثر اقوام و مذاهب» به طراحی‌ها و هزینه‌های هنگفت دشمنان برای ایجاد اختلاف اشاره کردند و افزودند: در ایران اسلامی و در مناطق مختلف گلستان، درست در نقطه مقابل توطئه‌ها و خواست جریانهای تکفیری و سرویسهای جاسوسی دشمن، اقوام و مذاهب مختلف در حفظ همزیستی و همکاری بسیار کوشا هستند.
رهبر انقلاب اسلامی، این همکاری و محبت متقابل را «کار سیاسیِ هدفدار، جهت‌دار و قاطع» در مقابل اختلاف‌افکنی دشمنان و از نقاط قوت حقیقی کشور خواندند و خاطرنشان کردند: این هماهنگی‌ها و محبتها و ارتباطات متقابل، از جمله امکانات و ابزارهای منحصر به‌فرد جمهوری اسلامی در جنگ نامتقارن با استکبار جهانی یعنی امریکا و صهیونیسم است که آنها قادر به درک و تحلیل آن نیستند.
ایشان، «پیشتازی مردم گلستان در استقبال از نهضت امام خمینی(ره)»، «وفاداری و فداکاری برای انقلاب اسلامی در مواردی همچون واقعه ۵ آذر ۵۷ و مقابله با گروهکهای تجزیه‌طلب در اوائل انقلاب»، و «خوش‌درخشیدن سپاه و ارتش استان در دفاع مقدس» را از دیگر ویژگی‌ها و امتیازات این منطقه و نشان‌دهنده بیداری مردم دانستند و افزودند: به تک تک مردم، مسئولان و علمای شیعه و سنّی استان گلستان، سلام و اظهار محبت، اعتماد و اخلاص می‌کنم. ۱۳۹۵/۹/۲۷ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان، میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی: انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است ایشان، حمله و کشتار مسلمانان از میانمار در شرق آسیا تا نیجریه در غرب افریقا و رویارویی مسلمانان در منطقه بسیار مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه انگیز مستکبران خواندند و افزودند: در این اوضاع و احوال، شیعه انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به رویارویی اراده شیطانی تفرقه با اراده عزت‌بخش وحدت گفتند: سیاست قدیمی انگلیسی ها مبنی بر تفرقه بینداز و آقایی کن، در دستور کار جدی دشمنان اسلام قرار دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سیاستها و اقدامات انگلیسی‌ها در دو قرن اخیر را به عنوان منبع شر و نکبت برای ملتهای منطقه مورد اشاره قرار دادند و یادآوری کردند: در روزهای اخیر انگلیسی‌ها در نهایت بی‌شرمی، ایران مظلوم و عزیز را تهدید منطقه نامیده اند اما همه می دانند که برخلاف این اتهامات، این انگلیسی‌ها هستند که همیشه منشأ و منبع تهدید و فساد و خطر و نکبت بوده‌اند.

پست های مرتبط

یک دیدگاه برای “منتخبی از بیانات مقام معظم رهبری در آذر ماه ۱۳۹۵”

  1. ممنون بابت اطلاع رسانی.

پیام بگذارید